![]() |
||
อาจารย์ ดร.เพชร วิจิตรนาวิน | ||
ตำแหน่ง อาจารย์ประจำภาควิชาหลักสูตรและการสอน | ||
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ห้องพักอาจารย์ อาคารนครชุม (NCB) ชั้น 5 คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง ช่วงเวลาให้คำปรึกษาแก่นักศึกษา พฤหัสบดี 13.00–16.00 น. |
||
การศึกษา : | ||
- Doctor of Philosophy (PhD) in Education (Pedagogy – Thai literature), Nottingham Trent University, The United Kingdom - ครุศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการสอนภาษาไทย จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย - ครุศาสตรบัณฑิต มัธยมศึกษา มนุษยศาสตร์-สังคมศาสตร์ วิชาเอกภาษาไทยขั้นสูง (เกียรตินิยมอันดับ 1) จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
||
ประสบการณ์ : | ||
- Postgraduate research mentor at Nottingham Trent University, UK - ผู้ตรวจประกันคุณภาพการศึกษา มหาวิทยาลัยรามคำแหง - อาจารย์นิเทศก์นักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู วิชาเอกภาษาไทย - ครูผู้สอนประดับชั้นประถมศึกษาและมัธยมศึกษา โรงเรียนวชิราวุธวิทยาลัย - อาจารย์ผู้สอนวิชาภาษาไทยพื้นฐาน วิทยาลัยพยาบาล สภากาชาดไทย |
||
ผลงานทางวิชาการ : | ||
ตำรา : | ||
- เพชร วิจิตรนาวิน. 2560. การอ่านบทประพันธ์และเพลงพื้นบ้าน CTH2103 (TL216). พิมพ์ครั้งที่ 3. กรุงเทพมหานคร: สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยรามคำแหง. | ||
บทความวิจัยและการนำเสนอผลงานวิจัยในที่ประชุมวิชาการระดับนานาชาติ : | ||
- Kunacheva, N., Chollawit, D., and Wijitnawin, P., 2021. The application of a theoretical Context, Input, Process and Product Model to evaluate a Master of Education programme in teaching the Thai language. In: Saleh, A. R. M., Zaman, N. B. K., Wahid, A., and Alias, Z., eds., 2021. International Multidisciplinary Conference on Social Sciences, Management, Education and Technology, Kuala Lumpur, Malaysia, 5th June 2021. Selangor: Global Academia Network, pp. 12-20. - Wijitnawin, P., 2018. Investigating the group isolation tendency which results from cultural differences: a perspective from problem-solving activities. Postgraduate Interdisciplinary Conference 2018. Nottingham Trent University, The United Kingdom, 28th November 2018. Nottingham: Nottingham Trent Students’ Union (NTSU). - Wijitnawin, P., 2018. Moving teacher trainees from passive learning to active learning: a Thai perspective. In: Jackson, A. 2018. 9th Teacher Education Advance Network (TEAN) conference, Conference Aston, Birmingham, The United Kingdom, 10th -11th May 2018, Birmingham: Teacher Education Advance Network, p. 94. - Wijitnawin, P., 2018. The problem-solving abilities of Thai students from different culture are undeveloped: reflections from the classroom. The 17th annual School of Education Doctoral Research Conference. Birmingham, The United Kingdom, 24th November 2018. School of Education, University of Birmingham. - Wijitnawin, P., 2018. The evaluation of a theoretical Structured Academic Controversy Model to see its impact on the problem-solving skills of undergraduates undertaking a Thai literature course. Poster presentation given at the “Social Sciences Research Cross Disciplinary Perspectives 2018”, School of Social Sciences, Nottingham Trent University, Nottingham, The United Kingdom, 27th-28th February 2018, Nottingham: School of Social Sciences, Nottingham Trent University, p. 51. - เพชร วิจิตรนาวิน. 2556. ผลของการสอนซ่อมเสริมโดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือรูปแบบจิ๊กซอว์ที่มีต่อเจตคติและผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้หลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6. วารสารวิจัยรามคำแหง (มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์), 16 (2), 52-60. |
||
วิชาที่รับผิดชอบ : | ||
ปริญญาตรี : | ||
CTH2103/CTH2106 การอ่านบทประพันธ์และเพลงพื้นบ้าน CTH2104 การพัฒนาทักษะการใช้ภาษาสำหรับครู CTH4114 การสอนซ่อมเสริมวิชาภาษาไทย |