|
 |
|
|
รองศาสตราจารย์ ดร. อัมพร วัจนะ |
|
|
ตำแหน่ง อาจารย์ประจำภาควิชาหลักสูตรและการสอน |
|
|
|
|
การศึกษา : |
|
- ปร.ด. สาขาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีศึกษา ม. มหิดล (2554) |
|
|
- ประกาศนียบัตรบัณฑิต สาขาวิชาชีพครู ม. ขอนแก่น (2548) |
|
|
- วท.บ. สาขาฟิสิกส์ (เกียรตินิยม อันดับ 1) ม. อุบลราชธานี (2547) |
|
|
|
|
ประสบการณ์ : |
|
- พ.ศ. 2551-2552 Visiting scholar student at Graduate School of Education, Rutgers, The State University of New Jersey, USA. |
|
|
- พ.ศ. 2554 อาจารย์ประจำสาขาวิทยาศาสตร์ คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ |
|
|
- พ.ศ. 2555 อาจารย์ประจำภาควิชาหลักสูตรและการสอน คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง |
|
|
|
|
ผลงานทางวิชาการ : |
|
งานตีพิมพ์ : |
|
|
- Wutchana, U., Emarat, N., and Etkina, E. (2009). Are Students" Responses and Behaviors Consistent?, AIP Conf. Proc. 1179, 305. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2010). Reality Physics Teaching (RPT) for Enhancing Student Favorable Expectations, Thai J. Phys. 6, 115. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2011), Student Effort Expectations and Their Learning in First-Year Introductory Physics: A Case Study in Thailand, Phys. Rev. ST Phys. Educ. Res. 7(1), 010111-1. |
|
|
- Wutchana, U. and Emarat, N. (2011). Students’ understanding of graphical vector addition in one and two dimensions, Eurasian J. Phys. Chem. Educ., 3(2), 102. |
|
|
|
|
|
งานนำเสนอ : |
|
|
- Wutchana, U., Boonterng, P., Tipakontitikul R., and Niyompan, A. (2005). The Effects of Temperature and Duration of Heat Treatment on the Phase Formation of the Machinable Glass-Ceramics in the K2O-CaO-MgO-P2O5-SiO2-F- System. in Poster presented at The 31st Congress on Science and Technology of Thailand (STT. 31). 18-20 October, Nakhon Ratchasima , Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., Emarat, N., Arayathanitkul, K., Soankwan, C., and Chitaree, R. (2007). Student Expectations in First-Year Physics Course, in Presentation given at Saim Physics Congress. 22-24 March, Nakorn Prathom, Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., Emarat, N., and Soankwan, C. (2007). The Comparison between Teacher and Student Expectations in Learning Physics. in Presentation given at The 33rd Congress on Science and Technology of Thailand. 18-20 October, Nakhon Si Thammarat, Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2007). Student Expectations after a Physics Course: A Case Study from 39 High-School Students. in Poster presented at ICASE Symposium. 6-9 November, Pattaya, Thailand. |
|
|
- Tanamatayarat, J., and Wutchana, U. (2007). Forensic Science Activities as A Scientific Teaching Tool for Students: In the Topic of Blood Spatters. in Workshop given at ICASE Symposium. 6-9 November, Pattaya, Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., Emarat, N., and Etkina, E. (2009) Are Students" Responses and Behaviors Consistent? in Presentation given at AAPT Conference. 25-29 July, Ann Arbor, Michigan, USA. |
|
|
- Wutchana, U., Emarat, N., and Etkina, E. (2009). Are Students" Responses and Behaviors Consistent? in Poster presented at PERC Conference. 29-30 July, Ann Arbor, Michigan, USA. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2009). Reality Physics Teaching (RPT) for Enhancing Student’s Student Favorable Expectations. in Presentation given at ICPE Conference. 18-24 October, Bangkok, Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2010). Reality Physics Teaching (RPT) for Enhancing Student Favorable Expectations. in Presentation given at Saim Physics Congress. 25-27 March, Kanchanaburi, Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2010). Expectations and Physics Learning of Students with Different Performances. in Presentation given at GIREP-ICPE-MPTL Conference. 22-27 August, Reims, France. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2011). Students’ Understanding of Motion Graphs. in Presentation given at Science Education Symposium (SES). 11-13 June, Khonkaen, Thailand. |
|
|
- Wutchana, U., and Emarat, N. (2011). Grade ten high-school Students’ Vector Conception. in Presentation given at The 37rd Congress on Science and Technology of Thailand. 10-12 October, Bangkok, Thailand. |
|
|
|
|
วิชาที่รับผิดชอบ : |
|
ปริญญาตรี : |
|
|
CSC 4202 (CU 472) |
|
|
SE 642/742 |
|
|
|
|