ดร.เพชร  วิจิตรนาวิน
อาจารย์

การศึกษา


ปริญญาเอก: Doctor of Philosophy (PhD) in Education (Pedagogy – Thai literature),  Nottingham Trent University,                     The United Kingdom

ปริญญาโท:  ครุศาสตรมหาบัณฑิต  สาขาวิชาการสอนภาษาไทย จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

ปริญญาตรี:  ครุศาสตรบัณฑิต  มัธยมศึกษา มนุษยศาสตร์-สังคมศาสตร์ วิชาเอกภาษาไทยขั้นสูง  (เกียรตินิยมอันดับ 1)
                   จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

ประสบการณ์


  • Postgraduate research mentor at Nottingham Trent University, UK
  • ผู้ตรวจประกันคุณภาพการศึกษา มหาวิทยาลัยรามคำแหง
  • อาจารย์นิเทศก์นักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู วิชาเอกภาษาไทย
  • ครูผู้สอนประดับชั้นประถมศึกษาและมัธยมศึกษา โรงเรียนวชิราวุธวิทยาลัย 
  • อาจารย์ผู้สอนวิชาภาษาไทยพื้นฐาน วิทยาลัยพยาบาล สภากาชาดไทย 

ผลงานทางวิชาการ


ตำรา

  • เพชร วิจิตรนาวิน. 2560. การอ่านบทประพันธ์และเพลงพื้นบ้าน CTH2103 (TL216). พิมพ์ครั้งที่ 3. กรุงเทพมหานคร: สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยรามคำแหง.

บทความวิจัยและการนำเสนอผลงานวิจัยในที่ประชุมวิชาการระดับนานาชาติ

  • Kunacheva, N., Chollawit, D., and Wijitnawin, P., 2021. The application of a theoreticalContext, Input, Process and Product Model to evaluate a Master of Education programme in teaching the Thai language. In: Saleh, A. R. M., Zaman, N. B. K., Wahid, A., and Alias, Z., eds., 2021. International Multidisciplinary Conference on Social Sciences, Management, Education and Technology, Kuala Lumpur, Malaysia, 5th June 2021. Selangor: Global Academia Network, pp. 12-20. 
  • Wijitnawin, P., 2018. Investigating the group isolation tendency which results from cultural differences: a perspective from problem-solving activities. Postgraduate Interdisciplinary Conference 2018. Nottingham Trent University, The United Kingdom, 28th November 2018. Nottingham: Nottingham Trent Students’ Union (NTSU).
  • Wijitnawin, P., 2018. Moving teacher trainees from passive learning to active learning: a Thai perspective. In: Jackson, A. 2018. 9th Teacher Education Advance Network (TEAN) conference, Conference Aston, Birmingham, The United Kingdom, 10th -11th May 2018, Birmingham: Teacher Education Advance Network, p. 94.
  • Wijitnawin, P., 2018. The problem-solving abilities of Thai students from different culture are undeveloped: reflections from the classroom. The 17th annual School of Education Doctoral Research Conference. Birmingham, The United Kingdom, 24th November 2018. School of Education, University of Birmingham.
  • Wijitnawin, P., 2018. The evaluation of a theoretical Structured Academic Controversy Model to see its impact on the problem-solving skills of undergraduates undertaking a Thai literature course. Poster presentation given at the “Social Sciences Research Cross Disciplinary Perspectives 2018”, School of Social Sciences, Nottingham Trent University, Nottingham, The United Kingdom, 27th-28th February 2018, Nottingham: School of Social Sciences, Nottingham Trent University, p. 51.
  • เพชร  วิจิตรนาวิน. 2556. ผลของการสอนซ่อมเสริมโดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือรูปแบบจิ๊กซอว์ที่มีต่อเจตคติและผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้หลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6. วารสารวิจัยรามคำแหง (มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์), 16 (2), 52-60. 

วิชาที่รับผิดชอบ


ปริญญาตรี 

  • CTH2103/CTH2106 การอ่านบทประพันธ์และเพลงพื้นบ้าน
  • CTH2104 การพัฒนาทักษะการใช้ภาษาสำหรับครู
  • CTH4114 การสอนซ่อมเสริมวิชาภาษาไทย